امروزه کشور چین به دلیل تمرکز بر نوآوری و فناوری های جدید به طور گسترده ای شناخته شده است. این کشور آسیای شرقی اخیراً اعلام کرد که برای ساختن سد در فلات تبت علاوه بر هوش مصنوعی به تکنولوژی پرینتر سه بعدی نیز تکیه کرده است. آنچه در مورد این پروژه شگفت آور می باشد این واقعیت است که هیچ نیروی انسانی در ساخت این سد مشارکت نخواهد داشت.این پروژه که انتظار می رود ساخت و ساز آن دو سال طول بکشد، قرار است به بزرگترین پروژه پرینت سه بعدی شده رباتیکی در جهان تبدیل شود.

توسعه بزرگترین پروژه ساخت سد در چین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این سد که به زودی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته می شود از جهات مختلفی منحصر بفرد است. آنچه این سازه را متمایز می سازد نه تنها استفاده از یک فرآیند نوآورانه، بلکه به دلیل محیطی است که سازه در آن ساخته می شود. اگرچه پروژه‌ های ساخت افزایشی در مقیاس بزرگ قبلاً در چین اجرا شده است، اما این پروژه ها همیشه به نیروی انسانی ماهر متکی بوده ‌اند. به عنوان مثال، بزرگترین پاویون پرینت سه بعدی جهان و اولین پل پرینت سه بعدی شده جمع شونده هر دو در چین ساخته شده اند. این بار تولیدکنندگان چینی با کنار گذاشتن کامل کارگران انسانی، استانداردهای متفاوتی را برای ساخت سد تعیین کرده اند. این پروژه اهمیت ترکیب پرینت سه بعدی با هوش مصنوعی در زمینه ساخت و ساز را به نمایش می گذارد.

توسعه بزرگترین پروژه ساخت سد در چین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه بزرگترین پروژه ساخت سد در چین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

بزرگترین سد پرینت سه بعدی شده در جهان

این پروژه که توسط دپارتمان علم و فناوری دانشگاه تسینگ هوا انجام می ‌شود، بر ساخت سد Yangqu در فلات تبت تمرکز دارد. پس از دوره دو ساله ساخت، این سد برای تأمین نیروگاه آبی یانگ کو استفاده خواهد شد که هر سال حدود ۵ میلیارد کیلووات ساعت برق استان هنان چین را تأمین می کند. این به این معناست که در مجموع ۱۰۰ میلیون نفر می توانند از این سد چاپ سه بعدی شده بهره مند شوند، در واقع این سد تأمین برق آنها را تضمین می کند. برق از طریق یک خط انتقال ولتاژ بالا در حدود ۴۹۲۰ فوت، که به طور جداگانه برای انتقال انرژی سبز با هدف پایداری ساخته شده است، منتقل می شود. Liu Tianyue، یکی از محققان ارشد این پروژه، اظهار کرد که هدف آن ها از این پروژه بسیار نوآورانه این است که مردم را از مشاغل سنگین، تکراری و خطرناک رها کنند.

بزرگترین سد پرینت سه بعدی شده در جهان

بزرگترین سد پرینت سه بعدی شده در جهان

به گفته محققان دانشگاه Tsinghua انتظار می رود نیروگاه برق یانگ کو پس از تکمیل به اندازه کلی حدود ۵۲۰ فوت برسد، که آن را به بزرگترین مرکز پرینت سه بعدی شده روباتیکی در جهان تبدیل می کند. این سازه از ساختمان اداری دو طبقه در دبی که رکورددار بزرگترین سازه پرینت سه بعدی شده فعلی در جهان می باشد بزرگتر است. این محققان هیچ اطلاعاتی در مورد فرآیند پرینت سه بعدی مورد استفاده منتشر نکرده اند. تنها مشخص شده است که بیل مکانیکی، کامیون، بولدوزر و غلتک، بدون نیاز به اپراتورهای انسانی مورد استفاده قرار می گیرند. این امر به لطف تکنولوژی هوش مصنوعی که به سادگی این وسایل نقلیه را کنترل می کند ممکن شده است.  

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی بزرگترین پروژه ساخت سد در چین

 

به این پست امتیاز دهید