دستگاه DustRam نمونه ای فوق العاده از نمونه سازی سریع و ساخت با بهره گیری از تکنولوژی چاپ سه بعدی است. وقتی Jack King دستگاه DustRam را اختراع کرد قصد نداشت یک تولید کننده شود بلکه فقط سعی داشت مشکل گرد و خاک ایجاد شده در هنگام تخریب کفپوش ها را بر طرف کند. تکنولوژی پرینت سه بعدی به او کمک کرد تا با چاپ سه بعدی DustRam مشکلش را حل کند.

چاپ سه بعدی جاروبرقی نجاری

تخریب کفپوش ها توسط شرکتArizona Home Floors  گرد و غبار سیمانی زیادی تولید می کند. این گرد و خاک بهم ریختگی زیادی به وجود می آورد که پس از اتمام فرایند تخریب، جارو و تخلیه می شود. با توجه به این مسئله که تنفس این ذرات گرد و غبار پدید آمده خطرناک است بهتر است این ذرات بلافاصله پس از تولید تمیز شوند. Jack King دستگاه DustRam را با این هدف که به چکش خرد کن بچسبد و گرد و خاک را در همان مکان تولید جمع آوری کند طراحی کرد. نمونه اولیه این محصول از آلومینیوم و فولاد ساخته شده بود که نیاز به استفاده از چندین روش گران قیمت تولیدی مانند ماشینکاری، EDM (ماشینکاری تخلیه الکتریکی) و جوشکاری TIG داشت.

نمونه اولیه بسیار عالی عمل کرد. بنابراین مرحله بعدی تشخیص چگونگی ساخت نسخه پلاستیکی سبک تر و ارزان تر بود. قالب تزریقی یک انتخاب سنتی برای ساخت قطعات پلاستیکی است. هزینه های بالای ابزار این روش تولیدی فقط برای تولید در حجم بالا معنی دارد و برای محصولی مانند DustRam استفاده نمی شود. علاوه بر این موضوع، تعداد اجزاء و پیچیدگی هندسه نیز قالب تزریق را به عنوان یک روش تولیدی برای ساخت DustRam رد می کند.

نمونه اولیه نایلونی چاپ سه بعدی شده DustRam پس از ماه ها استفاده هنوز خوب عمل می کرد. بنابراین King به طور طبیعی برای رفع نیازهای تولیدی خود نیز به تکنولوژی چاپ سه بعدی روی آورد. وی در ابتدا یک چاپگر سه بعدی FDM خریداری کرد اما به سرعت برای تولید قطعات سخت تر و افزایش سرعت تولید، دستگاهش را به سیستم HP 4200 Multi Jet Fusion ارتقا داد. داشتن چاپگرهای سه بعدی برای ساخت قطعات به این معنی است که King می تواند طراحی ها را به طور مؤثرتر بهبود بخشد.

 

کاهش زمان توسعه محصول

در حال حاضرDustRam LLC  خط کاملی از لوازم جانبی چاپ سه بعدی شده مخصوص حذف گرد و غبار را به پیمانکاران واجد شرایط ارائه می دهد. ده ها مؤلفه با نایلون PA12 بر روی سیستم HP MJF که می تواند تا ۱۰۰ قطعه را در ۱۷ ساعت پرینت کند چاپ می شوند. Jack King می تواند با یکی کردن برخی از قطعات و کاهش فرایند منتاژ، زمان و هزینه های تولیدی را کاهش دهد.

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، کاهش چشمگیر زمان توسعه محصول بود. Jack King توضیح داد: “می توانید در فاصله زمانی دو یا سه هفته، هشت مرحله را تکرار کنید. ما می توانیم محصولی بسازیم، آن را آزمایش کنیم، اگر شکست یا اگر خیلی کوچک بود مدل CAD را تغییر داده و سپس مدل جدید را چاپ کنیم. فرایندی که پیش از این دو سال طول می کشید امروزه با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی  طی دو هفته انجام می شود. “

Jack King تعداد کمی محصول DustRam را تولید می کند. وی بعضی اوقات بر روی چاپگر سه بعدی خود ظرفیت تولید اضافی دارد و قطعات را برای دیگران تولید می کند. King گفت: “در حال حاضر نه تنها می توانم بدون هیچ گونه مشکلی دستگاهم را به موقع چاپ کنم بلکه اگر بخواهم زمان کافی برای انجام عملیات چاپ برای دیگران را نیز دارم. بدون پرینتر سه بعدی نمی توانستم از عهده این کار ها برایم”.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 

pdf

 

 

پارچه های پرینت سه بعدی شده

به این پست امتیاز دهید