یک مهندس مکانیک فیلیپینی و بنیانگذار شرکت Philippines-based Rurok Industries به نام PJ Tolentino در حال کار بر روی بازسازی دوچرخه های مسابقه کوهستانی با استفاده از طراح های جدید است. وی که دوچرخه سواری در تمام کوه ها را دوست دارد، پس از سال ها دوچرخه سواری در مسیرهای پیاده روی به همراه دوستانش تصمیم گرفتند دوچرخه ها را با کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی بهبود ببخشند.

ساخت دوچرخه های کوهنوردی سبک وزن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Tolentino اینگونه توضیح داد: “ایده ما ساده بود، فکر کردیم که شاید ما بتوانیم با استفاده از پرینت سه بعدی دوچرخه ها را بهتر کنیم. پس از انجام ملاحظات ما شروع به ساخت دوچرخه کردیم. سپس ما برای تامین هزینه های اولین محصول خود، تمام دوچرخه هایمان را فروختیم”.

اولین محصولی که این تیم تولید کرد، Cordillera  است که دوچرخه ای مناسب تمام کوهستان ها بود. در حالی که  Tolentinoیک شغل تمام وقت داشت زمان خود را به گونه ای مدیریت کرد تا بر روی این پروژه نیز کار کند. با این حال پس از ساخت دوچرخهCordillera ، این دوچرخه پرینت سه بعدی به سرعت شهرت خود را برای دوچرخه سواری در زمین صاف و یا در کوه به دست آورد. شر کت زیمنس با تماشای پیشرفت این تیم به آن ها پیشنهاد یک استارت آپ برای ساخت رایگان طرح هایشان را داد.

استفاده از طراحی های جدید برای تولید دوچرخه سبک وزن

آنها بر روی یک دوچرخه با توانایی مطابقت هندسه دوچرخه با سوارکار به منظورتطابق دوچرخه با ترجیحات شخصی با یک مکانیزم خاص به نام Play & Slay Mode شروع به کار کردند. شرکت  Rurok Industries  برای توسعه این دوچرخه، از نرم افزار هایCAD  مانند Solid Edge برای پرینت سه بعدی بهره گرفت.

Tolentino گفت: “ما با توسعه دیجیتالی محصولات، زمان توسعه و هزینه را به میزان زیادی کاهش دادیم. این فرایند بسیار متفاوت از ایجاد دوچرخه Cordillera که با استفاده از سال ها دانش دوچرخه سواری طراحی شده است بود.”

پس از تولید Kanlaon، که برای “بازی” خوب است، شرکت  Rurok Industries شروع به کار بر روی یک دوچرخه کوه پرینت سه بعدی متفاوت  به نامHalcon  کرد که برای شرکت در مسابقات Enduro مناسب است. مسابقه Enduro  شامل دوچرخه سواری به  بالا و پایین مسیرهای کوهستانی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

Tolentino یکبار دیگر از نرم افزار های CAD استفاده کرد زیرا او و تیمش را قادر می ساخت تا بهینه سازی توپولوژی را در ساختار دوچرخه اعمال کرده و وزن دو چرخه را بدون کاهش هیچ یک از ویژگی های ساختاری تا حد امکان پایین بیاورند. این فرآیند تا ۵۰٪ سبب صرفه جویی در وزن می شود. این در حالی است که در ورزش هر گرم وزن بسیار زیاد است.

دوچرخه ها توسط تیم Rurok Factory Racing Team مورد آزمایش قرار گرفته که بعداَ در مسابقاتEnduro  در سراسر فیلیپین رقابت می کنند.

منبع: https://all3dp.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی دوچرخه های کوهنوردی سبک وزن

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید