پرینت سه بعدی در پروژه های مختلف صنعت ساختمانسازی، به عنوان راه حلی برای مشکلات مربوط به زمان، نیروی کار و مصالح عمل می کند. سال گذشته، شهر پراگ برای پرینت سه بعدی یک خانه شناور روی آب تیتر اول روزنامه ها شد. این شهر بار دیگر سر و صدا به پا خواهد کرد، این بار اولین زمین بازی پارکور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و بتن بازیافتی در شهر پراگ در حال ساخت است. شرکتBuilding Society Stavební spořitelna Česká spořitelna به عنوان بخشی از ابتکار خود برای حمایت از نوآوری و با هدف تحقق این پروژه، با چندین شرکت ساختمانی همکاری کرده است. این زمین بازی قرار است تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ افتتاح شود.

ساخت اولین زمین بازی پارکور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بتن

جمهوری چک نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان، با بحران ساخت و ساز ناشی از افزایش مسائلی مانند کمبود کارگران تجاری، عدم اتوماسیون و افزایش سریع قیمت مواد مواجه است. این پروژه یکی از پروژه های دیگر از ابتکارات Innovation by Buřinka است که به لطف تکنولوژی پرینتر سه بعدی، توسعه مقرون به صرفه را هدف قرار می دهد. Libor Vošický، رئیس هیئت مدیره شرکتBuilding Society Stavební spořitelna Česká spořitelna گفت: “خانه فقط به معنای چهار دیوار نیست. داشتن امکان گذراندن اوقات فراغت در خارج از منزل نزدیک به خانه ضروری است. زمین های بازی زیادی برای کودکان پیش دبستانی وجود دارد اما بچه های بزرگتر گزینه های زیادی ندارند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم از فناوری پرینت سه بعدی برای توسعه یک زمین بازی پارکور استفاده کنیم. همچنین ما می خواهیم مزایای استفاده از بتن بازیافتی را نشان دهیم “.

ساخت اولین زمین بازی پارکور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بتن
ساخت اولین زمین بازی پارکور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بتن

پرینت سه بعدی زیرساخت های شهری

ابعاد زمین بازی پارکور چاپ سه بعدی شده، ۱۴ متر در ۱۲ متر است. توسعه دهندگان این سازه از لاستیک ریخته گری در سراسر ناحیه ضربه استفاده می کنند و هر مانع با همکاری شرکت Deposition3 و با ترکیب مواد از Master Builders Solutions CZ با بتن، جهت افزایش ایمنی و دوام، ساخته شده است. بتن بازیافتی تولید شده توسط شرکت Skanska برای پی ریزی زمین بازی استفاده می شود. با وجود این موضوع که بتن یک ماده بسیار آلوده کننده است و هر تن از آن ۷۰ کیلوگرم CO2 تولید می کند، همچنان یکی از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. با این حال، این موضوع می تواند تغییر کند زیرا صنعت پرینت سه بعدی در تلاش برای جایگزینی بتن سنتی با مواد پایدارتر است.

پرینت سه بعدی زیرساخت های شهری
پرینت سه بعدی زیرساخت های شهری

زمین بازی پارکور به عنوان یک نمونه از نحوه اجرای پروژه ها در آینده آینده عمل خواهد کرد.David Škaroupka یکی از مدیران شرکت ۳Deposition گفت: “مطالعه تخصصی بلند مدت و توسعه چاپ سه بعدی در BUT ما را به سمت ایجاد شرکت Deposition 3 سوق داد. ما در حال حاضر با همکاری Buřinka، چاپ سه بعدی را به مردم نزدیک کرده و راه را برای دیگر علاقه مندان ایجاد می کنیم. “

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.8/5 - (40 امتیاز)