اخیراً مجسمه های ظریف چینی پرینت سه بعدی شده که توسط یک هنرمند مالتایی به نام Nico Conti ساخته شده اند در ایونتCollect art fair  نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده اند. Collect یک نمایشگاه هنری بین المللی برای صنایع دستی و طراحی معاصر است که از ۲۶ فوریه درArtsy.net  آغاز به کار کرده است و آثار نمایشی آن برای فروش تا ۲۴ مارس در دسترس می باشند. Nico Conti برای ایجاد ساختارهای منحصر به فرد خود با الهام از سفالگری کلاسیک، معماری و طبیعت، طراحی کامپیوتری و تکنولوژی پرینتر سه بعدی را ترکیب کرده است.  

 

ساخت ظروف چینی منحصر به فرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ظروف چینی Conti توسعه یافته با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی، پس از فارغ التحصیلی از کالج هنر سلطنتی در سال ۲۰۱۹ مورد توجه Crafts Council  قرار گرفت. بر خلاف اشیا ماشینی یا ظروف یکنواختی که معمولاً در هنر کلاسیک مشاهده می شود،Conti  آثار چینی را با توری های چاپ سه بعدی شده ترکیب کرد و از خطاهای فناوری پرینت سه بعدی برای ایجاد شکاف ها و تزریق منحصر به فرد روی سطح سازه های خود استفاده کرد.

ساخت ظروف چینی منحصر به فرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت ظروف چینی منحصر به فرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Fergus Downey کار Conti را در مجله Craft به عنوان “رقص تناقضات” توصیف کرد که در کنار استحکام شکننده هستند و در کنار مدرن بودن از تاریخ سفالگری نیز تأثیر گرفته اند. Conti ظروف چینی سنتی را به نمایش گذاشت که تحت تأثیر سفاگری کلاسیک، معماری و طبیعت توسعه یافته اند. علاوه بر این، او با قرار دادن الگوهای توری شکل چاپ سه بعدی شده روی سطوح این ظروف، احساس متمایزی از اعوجاج را به قطعات خود اضافه کرده است.

ظروف چینی با الگوهای پرینت سه بعدی شده
ظروف چینی با الگوهای پرینت سه بعدی شده

به نظر می رسد Conti با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت ظروف، در آینده اثر های بزرگتر و استادانه تری ایجاد کند و مرزهای ادغام وسایل تزئینی و مجسمه های پرینت سه بعدی شده با مواد و مفاهیم سنتی را گسترش دهد. Conti علاوه بر آزمایش ظروف چینی چاپ سه بعدی شده، سفال های رنگ شده با اکسید آهن سیاه را در مجموعه Black on Black خود قرار داده است. وی همچنین طیف گسترده ای از ظروف سفالی رنگ آمیزی شده و مجسمه ها را در اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف در مجموعه هایMiscellany  خود چاپ کرده است. تمامی اثر های هنری Conti بصورت آنلاین قابل مشاهده می باشند و خریداری آن ها تا ۲۴ مارس امکانپذیر است.

 

ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی و هنر

فناوری های پرینت سه بعدی و نرم افزارهای طراحی قبلاً برای ایجاد ظاهری متفاوت به اشکال هنری سنتی مانند سفال و مجسمه مورد استفاده قرار می گرفتند. در سال ۲۰۱۷ یک توسعه دهنده نرم افزار به نامChris Korda نرم افزار منبع بازی به نام PotterDraw را برای طراحی گلدان های پیچیده و رنگارنگ که می تواند برای چاپ سه بعدی بهینه شود توسعه داد. در سال ۲۰۱۹،Centre for Fine Print Research (CFPR)  در دانشگاه UWE Bristol، ۷/۷ میلیون پوند کمک مالی برای پروژه های چاپ سه بعدی سفال با هدف بازآفرینی آثار تاریخی دریافت کرد.

ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی و هنر
ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی و هنر

چاپ سه بعدی مرزها را در دنیای مد نیز جا به جا  کرده است. Mingjing Lin، طراح و پژوهشگر مد، مدتی است که کاربرد تکنیک های پرینت سه بعدی را در زمینه مد و منسوجات، و همچنین توانایی مواد پرینت سه بعدی در ایجاد آزادی در طراحی و عملکرد در عین ترکیب عناصر سنتی و مدرن را مورد بررسی قرار داده است.

 

منبع: https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی الگوهای توری روی ظروف چینی

4.9/5 - (38 امتیاز)