یک استودیو طراحی در روتردام به نام RAP وظیفه طراحی نمای ساختمان یک بوتیک در آمستردام را بر عهده گرفته است. این بوتیک یک بوتیک لوکس در خیابان معروف P.C. Hooftstraat می باشد که به طور کامل با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده است. این بوتیک هنوز به طور کامل اجرا نشده است و به زودی کاشی‌ های سرامیکی و آجرهای قرمز درخشش جدیدی به نما خواهند افزود. این طراحی نه تنها نمای اصلی را همانندسازی می کند، بلکه کاملاً با مفهوم کلی خیابان P.C. Hooftstraat همخوانی دارد.

 

توسعه نمای ساختمان یک بوتیک در آمستردام با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

استودیو RAP یک شرکت معماری است که به ویژه بر روش‌ های نوآورانه تولید دیجیتال تمرکز دارد. این امر باعث شد این شرکت از فناوری پرینت سه بعدی به عنوان روشی برای توسعه این نما استفاده کند. هدف این تیم، طراحی، مدیریت، ساخت و بهبود معماری به روشی نوآورانه است. شرکت معماری RAP امیدوار است از طریق ساخت نمای مدرن خود که تکمیل آن برای تابستان ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است و با بیان هنر دیجیتال به مردم سراسر جهان الهام بخشد. بنابراین استفاده از فناوری پرینت سه بعدی امکان اجرای مجدد آثار کلاسیک تاریخی را به شیوه ای هیجان انگیز فراهم می کند. آنچه هیجان انگیزتر است طراحی و ساخت این نما به صورت الگوریتمی در استودیو RAP با استفاده از یک چاپگر سه بعدی در ابعاد بزرگ است.

توسعه نمای ساختمان یک بوتیک در آمستردام با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه نمای ساختمان یک بوتیک در آمستردام با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

فرایند توسعه نمای پرینت سه بعدی شده بوتیک

طراحی این نمای پرینت سه بعدی شده شبیه به ظاهر لباس بافتنی است. جای تعجب نیست که کل ساختمان برای رهگذران چشم نواز است و این نما به شدت از خانه های اطراف متمایز می باشد. برای ساخت این نما از روش پرینت سه بعدی سرامیک استفاده شده است. سرامیک به طور گسترده در آمستردام مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سرامیک به موزه Rijks در نزدیکی این بوتیک اشاره می کند که مجموعه بزرگی از سرامیک ها از سراسر جهان را در خود جای داده است. این احتمال وجود دارد که نمای این بوتیک لوکس به زودی بخشی از این مجموعه شود.

نمای پرینت سه بعدی شده بوتیک

نمای پرینت سه بعدی شده بوتیک

نمای پایین‌ترین طبقه جایی که بوتیک در آن قرار دارد، به دلیل کاشی ‌های سرامیکی آن که به رنگ سفید مرواریدی لعاب داده شده ‌اند می ‌درخشد. کاشی و سرامیک در ابعاد تقریبی ۴۰ در۲۰ سانتی متر قسمت بین ویترین و نمای جلویی را تزئین می کند. این کاشی ‌های چاپ سه ‌بعدی شده به ‌طور واضح از پایه نما شروع شده و با بالا رفتن واضح تر می‌ شوند. علاوه بر این، این طبقه از ساختمان در مجموع دارای ۳ ستون به ارتفاع چهار و نیم متر و همچنین یک فَرسَب که به عنوان تیر تکیه گاه افقی عمل می کند می باشد. استودیو RAP برای طبقات بالا از آجرهای پرینت سه بعدی شده استفاده می کند که در سه رنگ قرمز لعاب داده می شوند. ترکیب آجرها یادآور سنگ تراشی آجرچینی اصلی است. بر خلاف طبقه اول، تزیینات انتزاعی این قسمت از نما پایین ترین سطح خود را دارد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

پرینت سه بعدی نمای ساختمان یک بوتیک در آمستردام

4.9/5 - (37 امتیاز)