در حالی که پرینت سه بعدی به طور گسترده در ورزش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، دوچرخه سواری رایج ترین کاربرد این فناوری در صنایع ورزشی است. تکنولوژی پرینتر سه بعدی با فراهم آوردن امکان چاپ قطعات بسیار سبک دوچرخه، توسعه کلاه ایمنی با کارایی بالا برای دوچرخه سواران و غیره، موانع عملکردی در هنگام دوچرخه سواری را برای حرفه ای ها و علاقه مندان به طور یکسان از بین می برد. به تازگی شاهد یک کاربرد جدید از فناوری پرینت سه بعدی در دنیای دوچرخه سواری بوده ایم. اخیراً شرکت معماری Arquimaña پروژه Openbike را معرفی کرده است که شامل مدل سه بعدی یک دوچرخه می باشد که می‌توانید آن را دانلود، پرینت سه بعدی و مونتاژ کنید.

ساخت یک دوچرخه منبع باز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

هدف اصلی شرکت معماری Arquimaña از پروژه پرینت سه بعدی دوچرخه Openbike، حفظ محیط زیست بوده است. در وب سایت این شرکت در اینباره توضیح داده شده است: «در شهرهای با جمعیت زیاد افزاینده، حمل و نقل غیرآلاینده کلیدی برای همزیستی خوب است. به همین دلیل است که پروژه Openbike را توسعه داده ایم، پروژه ای که به شما امکان می دهد دوچرخه خود را بسازید و بخشی از جامعه ای باشید که به دنبال ایجاد شهرهای بهتر برای همه است”.

ساخت یک دوچرخه منبع باز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت یک دوچرخه منبع باز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

طراحی دوچرخه با قابلیت پرینت سه بعدی

شرکت معماری Arquimaña برای علاقمندان به این پروژه که مایل به ساخت دوچرخه Openbike هستند، لیستی از ابزارهای لازم برای تحقق آن را در سایت خود در دسترس عموم قرار داده است. اول از همه باید بدانید که این پروژه همانطور که از نام آن پیداست منبع باز است و هر کسی می تواند مدل های سه بعدی اجزای مختلف آن را دانلود کند. سپس برای ساخت بدنه دوچرخه، باید از فرآیند ماشینکاری CNC برای ایجاد عناصر تخته سه لا مانند قاب دوچرخه استفاده کنید. در نهایت برای اجزای خاصی مانند زین، دستگیره یا توپی، امکان پرینت سه بعدی یا استفاده از قطعات یک دوچرخه در پایان عمر خود، وجود دارد. شرکت Arquimaña از فناوری پرینت سه بعدی و ماده پرینت سه بعدی PLA برای تولید این عناصر استفاده کرده است.

چندین نسخه از دوچرخه های قابل پرینت سه بعدیOpenbike  از Rev1 تا Rev4 تاکنون توسعه یافته است که هر یک از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال دوچرخهRev3  برای افراد با قد کوتاه در نظر گرفته شده است، در حالی که دوچرخه  Rev4پیشرفته ترین نسخه Openbike می باشد که به یک دسته با قابلیت جابجایی و یک صندلی راحت تر مجهز شده است.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی یک دوچرخه منبع باز

4.9/5 - (39 امتیاز)