آیا می دانستید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی می توانید در منزل خود یک تفنگ پرینت بگیرید! اخیرا شرکت هایی در آمریکا اقدام به گذاشتن فایل سه بعدی اسلحه در سایت خود کردند که واکنش هایی را در بر داشت. قاضی فدرال سیاتل روز سه شنبه ۳۱ جولای ۲۰۱۸ یک شرکت را از انتشار طرح های اسلحه های پرینت سه بعدی آنلاین منع کرد، که موجب شد محدودیت های تفنگ های آمریکایی و قوانین اطلاعات دیجیتال مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

پرینت سه بعدی اسلحه و تفنگ

رابرت لیسنیک قاضی ناحیه ای ایالت متحده، یک حکم موقت صادر کرد که در آن شرکت Defense Distributed را از انتشار طرح های پرینت سه بعدی تفنگ در اینترنت منع کرد.

پرینت سه بعدی اسلحه و تفنگ

عکس پرینت سه بعدی اسلحه و تفنگ

در حالی که برخی می گویند که سلاح های گرم پرینت سه بعدی شده باید تحت قوانین Second Amendment محافظت شوند، برخی دیگر اصرار دارند که این وضعیت تهدید بسیار جدی برای امنیت عمومی است.

زمانی که قاضی فدرال سیاتل دستورالعمل ملی را در روز سه شنبه ۳۱ جولای ۲۰۱۸  صادر کرد، هزاران نفر این مدل ها را برای ۹ مدل مختلف اسلحه از وب سایت Defense Distributed دانلود کرده بودند. این دستورالعمل در روز ۱۰ ماه آگوست به دادگاه خواهد رفت.

آیا پرینت سه بعدی تفنگ برای عموم آزاد است؟

پرینت ۳ بعدی تفنگ

عکس پرینت ۳ بعدی تفنگ

با توجه به اینکه دادگاه ها با میزان بسط قوانین ضعیف اسلحه های آمریکا مبارزه کردند، در این جا ۵ مورد مهم در ارتباط با پرینت سه بعدی اسلحه ها آورده شده است:

۱-هیچ نظارت پس زمینه ای در پرینت سه بعدی اسلحه ها وجود ندارد.

توزیع گسترده طرح های اسلحه پرینت سه بعدی برای هر کسی که به اینترنت و یک پرینتر سه بعدی دسترسی داشته باشد، امکان ایجاد یک اسلحه را ایجاد می کند. در حال حاضر پرینت سه بعدی اسلحه نیاز به بررسی سوابق و یا اسناد دیگری ندارد.

فایل اسلحه پرینت سه بعدی

عکس فایل اسلحه پرینت سه بعدی

طبق Gun Control Act (یکی از قوانین فدرال آمریکا)، از لحاظ فنی داشتن اسلحه برای گروه های مختلفی از افراد از جمله جنایتکاران، سوء استفاده کنندگان داخلی و مصرف کنندگان مواد مخدر غیر قانونی می باشد. بعضی ها معتقدند قوانین ضعیف در پرینت سه بعدی باعث می شود که دستیابی این افراد به سلاح های گرم بسیار راحت باشند.

کاساندرا کریفیسی، یک محقق مرکز تحقیقات Gun Policy and Research جان هاپکینز گفت: “بسیار بد است که در اکثر ایالات آمریکا شما می توانید یک اسلحه گرم سنتی خریداری کنید بدون این که سابقه شما از نظر ممنوعیت مورد بررسی قرار گیرد”. لوپز می گوید: “در دسترس بودن اسلحه های پرینت سه بعدی شده باعث ایجاد نقص دیگری می شود که از طریق آن افراد ممنوعه می توانند اسلحه های دستی را راحت تر بدست آورند.”

کودی ویلسون بنیان گذار سازمان غیر انتفاعی Defense Distributed و طرفدارانش استدلال کرده اند که بعید به نظر می رسند تروریست ها و مجرمان از اسلحه های پرینت سه بعدی شده برای تجارت غیرقانونی اسلحه استفاده کنند، زیرا پرینت سه بعدی پرهزینه و گیج کننده است.

هنوز هم خرید یک اسلحه متعارف در یک حراج خصوصی که تحت کنترل نباشد بسیار ساده تر و ارزان تر از پرداخت هزاران دلار برای یک پرینتر سه بعدی یا دستگاه CNC جهت ساخت یک تفنگ پرینت سه بعدی شده است.

۲-پرینت سه بعدی اسلحه از نظر فنی در ایالات متحده غیر قانونی است.

طبق قوانین فدرال مونتاژ اسلحه ای که از طریق فلزیاب ها شناسایی نشوند غیر قانونی است، به این معنی که اسلحه های پرینت سه بعدی شده با پلاستیک ممنوع هستند. با این حال سازندگان این بند را با قرار دادن قطعات کوچک فلز در بدنه اسلحه پلاستیکی کنار می گذارند.

تفنگ پرینت سه بعدی

عکس تفنگ پرینت سه بعدی

مونتاژ اسلحه برای استفاده شخصی در خانه بدون مجوز، اسناد و مدارک یا بررسی سابقه کاملا قانونی است. با این وجود برای تولید اسلحه جهت فروش یا توزیع مجوز لازم است.

مادیرا گفت: “یکی از شیوه های که اغلب مردم برای ساخت اسلحه در خانه استفاده می کنند، کیت ها هستند. این کیت ها سلاح هایی را به روش پرینت سه بعدی تولید می کنند که بسیار موثر و خطرناک تر از سلاح های گرم است.”

وزارت امور خارجه ماه گذشته تصریح کرد که مدل های اسلحه های پرینت سه بعدی شده قوانین صادراتی را که توزیع سلاح گرم خارجی را ممنوع می کند، نقض نمی کند.

۳-پرینت سه بعدی اسلحه ها غیرقابل کشف هستند که منتقدان می گویند این موضوع مشکل زا است.

فایل تفنگ پرینت سه بعدی

عکس فایل تفنگ پرینت سه بعدی

سیاستگذاران در تلاشند قوانین دیگری که اسلحه های پرینت سه بعدی شده در ایالات متحده را ممنوع می کند، شناسایی کنند. دادگاه پیگیری در ۱۰ آگوست احتمالا نظرات بیشتری را در مورد زمینه های احتمالی برای ممنوعیت یا مجاز بودن این موضوع ارائه می دهد.

طرفداران کنترل تفنگ اغلب اشاره می کنند که اسلحه های پرینت سه بعدی شده که ” ghost guns” نیز نامیده می شوند، شماره سریال و یا هیچ ارتباطی با تولید کنندگان اسلحه مجوزدار ندارند. این موضوع باعث می شود در صورت وقوع جرم ردیابی آن ها مشکل باشد.

رابین لویید، مدیر امور دولتی در سازمان خشونت علیه تفنگ Giffords روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: “ما نمی خواهیم که افسران فقط برای پیدا کردن یک اسلحه گرم بدون شماره سریال و ردیابی آن به یک صحنه ی جرم بروند. شماره سریال اسلحه گرم برای کمک به ردیابی مجرمین بسیار مهم است و گسترش این فناوری می تواند جوامع ما را خطرناک تر سازد.”

۴-حامیان ادعا می کنند که پرینت سه بعدی اسلحه موضوع اصلاحیه اول و دوم حقوق قانونی است.

سازمان National Firearms Act بر روی تمام اسلحه های گرم ساخته شده شماره سریال می گذارد، اما اسلحه های پرینت سه بعدی شده خارج از حوزه این قانون هستند.

اسلحه پرینت سه بعدی شده

عکس اسلحه پرینت سه بعدی شده

ویلیسون در نیویورک تایمز این هفته گفت: “اگر چه همیشه استدلال هایی که من انجام می دهم خیلی خوب نیست، اما در واقع چیزی که من انجام می دهم یک ایده بسیار اصلی آمریکایی است.”

ویلسون و دیگر طرفداران اسلحه های پرینت سه بعدی شده می گویند که باید طرح های خود را تحت قوانین First Amendments  و Second Amendments توزیع کنند.

ویلسون روز شنبه در CBS گفت: ” من از  Second Amendmentsدر قرن بیست و یکم دفاع می کنم.”

با این حال با توجه به صحبت های Timothy Lytton استاد حقوق در دانشگاه ایالتی گرجستان با Times، این توجه به قانون اول ممکن است ویلسون را به دردسر بیندازد. Lytton می گوید ویلسون می تواند نسبت به شکایات محرمانه آسیب پذیر باشد.

Madeira اظهار داشت که Second Amendments در سطح بین المللی گسترش نمی یابد، بدین معنی که ممکن است دسترسی آدرس های با IP خارجی ممنوع باشد.

۵- پرینت سه بعدی اسلحه ناکارآمد و پر هزینه است – اما این روند می تواند به زودی تغییر کند.

اسلحه پرینت ۳ بعدی شده

عکس اسلحه پرینت ۳ بعدی شده

به گفته دیوید گویرز کارشناس پرینت سه بعدی و مدرس علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا : “قیمت ارزان ترین پرینتر سه بعدی چند صد دلار می باشد، این در حالی است که نرخ پرینتر سه بعدی برای تولید سلاح صدها هزار یا حتی میلیون ها دلار است. پرینت سه بعدی اسلحه یک فرایند طولانی و دشوار است که تا بیشتر از ۹۰ ساعت طول می کشد. پرینترهای سه بعدی بسیار آرام آرام  لایه های مواد را قرار می دهند. هر چه مدل پیچییده تر باشد احتمال شکست بیشتر است.”

پرینترهای سه بعدی که در اختیار مصرف کنندگان قرار دارند، محدود به ساخت اسلحه های پلاستیکی هستند و قوی ترین مواد مورد استفاده موجود، پلاستیکی است که در Legos استفاده می شود.

گویرز گفت: ” شما احساس خوبی در مورد چگونگی تکنولوژی امروز دارید. برای مثال شما می توانید به خوبی دسته تفنگ را با پلاستیک بسازید، اما لوله تفنگ و بخشی که یک گلوله را منفجر و شلیک می کند، امکان پذیر نخواهد بود.”

اسلحه های پرینت سه بعدی شده پلاستیکی به طور ناگهانی خرد می شوند و به طور قابل ملاحظه ای کمتر از سلاح های گرم معمولی شلیک می کنند.

گویرز گفت: “شما به دنبال توانایی شلیک یک گلوله و یا شاید دو گلوله با یک بار بارگذاری هستید. شما استفاده از آن را بسیار بیشتر از چیزی که ممکن است واقعاَ باعث آسیب شود به عنوان تهدید می بینید”.

تکنولوژی اسلحه های پرینت سه بعدی شده از زمانیکه ویلسون اولین اسلحه کاربردی را در سال ۲۰۱۳ چاپ کرد بسیار طول کشید و در چند سال آینده بهبود خواهد یافت.

در فیلم زیر درباره پرینت سه بعدی اسلحه بیشتر توضیح داده است. حتما مشاهده کنید.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع: https://www.cbsnews.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی اسلحه

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید