خانه های پرینت سه بعدی شده در سراسر جهان با سرعت زیادی در حال ساخت هستند و استارتاپ ICON در تگزاس یکی از پیشروان در این زمینه است. خانه های پرینت سه بعدی شده قابل فروش شرکت ICON، East 17th Street Residences نام گرفته اند. این مجموعه شامل چهار خانه می باشد که نتیجه همکاری بین شرکت ICON و یک شرکت توسعه دهنده املاک و مستغلات به نام strands3 بوده است. شرکت ICON اعلام کرده است که این خانه ها اولین خانه های فروشی توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در ایالات متحده می باشند که آماده نقل مکان هستند. در حال حاضر یکی از این چهار خانه به فروش رسیده است.

فروش خانه های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایالات متحده

طبقه اول پرینت سه بعدی شده در هر یک از این خانه  ها با استفاده از مواد پرینت سه بعدی پیشرفته ساخته شده است که در مقایسه با مصالح ساختمانی سنتی استحکام و دوام بیشتری را ارائه می دهند. فناوری پرینت سه بعدی امکان ساخت خانه های مستحکم تری را فراهم می کند که برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و بلایای مانند آتش سوزی، سیل و بادهای شدید طراحی و همه در عرض چند هفته ساخته شده اند. این شرکت در اعلامیه ای منتشر کرد: “فناوری پرینت سه بعدی خانه های ایمن تر و مقاوم تری را ارائه می دهد که برای مقاومت در برابر آتش، سیل، باد و سایر بلایای طبیعی بهتر از خانه های معمولی طراحی شده اند.”

فروش خانه های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایالات متحده
فروش خانه های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایالات متحده

خانه های پرینت سه بعدی شده شرکت ICON

پیش از این فناوری پرینت سه بعدی شرکت ICON، برای ساخت یک زیستگاه شبیه سازی شده سطح مریخ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که استارتاپ ICON در ابتدا با حمایت توسعه مسکن ارزان قیمت راه اندازی شد، این پروژه خانه چاپ سه بعدی شده شامل توسعه مسکن در محدوده قیمتی ۷۵۰،۰۰۰ دلار می باشد که برای اکثر مردم غیر قابل دسترس است. در یک جامعه قابل پیاده روی و دوچرخه سواری، چهار خانه چاپ سه بعدی شده شامل دو خانه ۲ خوابه و دو خانه ۴ خوابه در ۳ مایلی مرکز شهر شلوغ آستین قرار دارد. خانه های ۲ خوابه در حال بستن قرارداد هستند و هر دو خانه ۴ خوابه هنوز قابل خریداری می باشند.

خانه های پرینت سه بعدی شده شرکت ICON
خانه های پرینت سه بعدی شده شرکت ICON

فرایند چاپ سه بعدی هر خانه تقریباً بین پنج تا هفت روز طول کشیده است و شامل یک حیاط خصوصی، پارکینگ های سرپوشیده، پنجره های بزرگ و سیستم تهویه مطبوعHVAC  با عملکرد بالا می باشد. دیوارهای طبقه همکف با استفاده از سیستم ساخت Vulcan شرکت ICON و مادهLavacrete  ساخته شده اند. با توجه به نگرانی ها در زمینه مسائل زیبایی شناختی، فضای داخلی هر خانه توسط یک طراح داخلی به نام Claire Zinnecker در آستین طراحی شده است.  ICONدر اینباره گفت: “با الهام گرفتن از مصالح ساختمانی طبیعی، چوب، فلز و بتن، او یک پالت رنگ ساده از سبز، سفید و قرمز مایل به قهوه ای و لوازمی که با مواد طبیعی اجرا می شوند را انتخاب کرد.”

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf فروش خانه پرینت سه بعدی شده در ایالات متحده