یک شرکت ارائه دهنده خدمات حرفه ای مهندسی و فناوری به نام Lloyd’s Register (LR)  به منظور راه اندازی یک مسابقه طراحی برای ساخت یک قایق نجات پرینت سه بعدی شده در مقیاس کامل با گروه ساخت افزایشی ملی سنگاپور (NAMIC)، Autodesk،  ST Engineering و AML3D همکاری کرد.

 

پرینت سه بعدی قایق نجات

برنده این رقابت جهانی ۳۰،۰۰۰ دلار سنگاپور (۱۷،۵۰۰ پوند) دریافت خواهد کرد و طرح برنده برای اصلاح بیشتر و ساختن با استفاده از تکنولوژی ساخت افزایشی Wire Arc  یا فناوری ساخت کامپوزیت در نظر گرفته خواهد شد.

حسین قریشی مدیر نواوری در مرکز نواوری دیجیتال LR در سنگاپور گفت: “این مسابقه برای تمام سازندگان کشتی، فروشندگان کشتی، شرکت های تولیدی و یا طراحان علاقمند با امکان به دست آوردن مقدار قابل توجهی پول یک رقابت عالی است تا ایده های خود را با استفاده از تکنیک های تولید افزودنی توسعه دهند”.

تکنولوژی پرینت سه بعدی و صنعت کشتی سازی

شرکتLR  با شروع به عنوان انجمن طبقه بندی دریایی، به یک ارائه دهنده خدمات حرفه ای مهندسی و فناوری برجسته بین المللی تبدیل شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ به عنوان نخستین سازمان نکات راهنمایی درباره صدور گواهینامه قطعات فلزی ساخته شده توسط ساخت افزایشیرا منتشر کرد.

مسابقه تولید کشتی نجات جدید با استفاده از فناوری ساخت افزایشی اولین بخش از یک پروژه سه فازی برای ساخت یک بدنه قایق نجات پرینت سه بعدی شده با سنسورهای مستقل است. طرح برنده بخشی از یک تمرین تحقیقاتی با دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) خواهد بود که سنسورها و سیستم های ناوبری را با بخش الکترونیکی  ST Engineering، یک گروه جهانی فناوری، دفاعی و مهندسی تعبیه خواهد کرد.

قایق نجات پرینت سه بعدی شده
قایق نجات پرینت سه بعدی شده

دفتر پرینتر سه بعدی فلزی AML3D در استرالیا که نخستین شرکتی بوده است که موفق به دریافت صلاحیت تأسیسات تولید مواد افزودنی از LR شد، پس از فاز ارزیابی طرح و تکوین، ساخت این قایق را رهبری خواهد کرد. پیش بینی می شود این فرایند حدود یک سال به طول انجامد.

اولین قایق نجات پرینت سه بعدی شده

به گفته این شرکا، این رقابت اولین قایق نجات پرینت سه بعدی شده در مقیاس کامل را تولید خواهد کرد. طبق قوانین طرح های ارائه شده باید با کدLSA ، کدSOLAS  و الزامات کشور سنگاپور مطابق باشند.

 

علاوه بر این عرض قایق های نجات نباید کمتر از ۳٫۸ متر و طول آن ها نباید بیش از ۸٫۵ متر باشد و باید بتوانند ۵ نفر را در خود جای دهند. همچنین این قایق ها باید دارای قدرت کافی برای ۴ ساعت کار مداوم داشته باشند و حداقل سرعت آن ها باید ۸ گره دریایی (واحد سرعت کشتی برابر با یک مایل دریایی یا ۲۱/۶۷۰۶ پا در ساعت) باشد. این قایق های نجات همچنین باید بتواننند در ایالت های دریایی با مقیاس بوفورت ۶ فعالیت کنند.

اولین قایق نجات پرینت سه بعدی شده
اولین قایق نجات پرینت سه بعدی شده

این رقابت توسط بنیاد ملی تحقیقات سنگاپور (NRF) و سازمان دریایی بندر سنگاپور (MPA) پشتیبانی می شود. مهلت ارسال طرح ها ۳۱ مارچ ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) است.

منبع: https://3dprintingindustry.com/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.