محققان مرکز SPECIFIC Innovation and Knowledge Centre  دانشگاه سوانزی در ویلز یک دستگاه ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده توسعه داده اند که ادعا می کنند در مقایسه با نمونه های مشابه خود تا کنون بهترین عملکرد را داشته است.

تبدیل حرارت به انرژی الکتریکی با استفاده از دستگاه ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده

آخرین دستگاه ترموالکتریک ساخته شده توسط این گروه گرما را به قدرت الکتریکی تبدیل می کند و بازدهی بیش از ۵۰ درصد بالاتر از هر نوع دستگاه ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده دارد. این توسعه می تواند مزایای زیادی در جهت پیشرفت صنعت در انگلستان داشته باشد.

دکتر مت کارنی از دانشگاه سوانزی که پژوهشگر رهبر این پرژه است، گفت: “تبدیل انرژی گرمایی زائد به برق، می تواند به طور قابل توجهی بازده انرژی را افزایش، مبلغ قبض ها را کاهش و انتشار کربن را کم کند. یافته های ما نشان می دهد که مواد ترمووالکتریک پرینت سه بعدی شده با استفاده از سلناید قلع یک راه حل بسیار امیدوار کننده هستند. ”

با این حال، بهتر است دستگاه جدید در مقایسه با روش های تولید سنتی ارزان قیمت باشد.

محققان دانشگاه سوانزی در حال توسعه دستگاه های ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده ارزان قیمت

محققان دانشگاه سوانزی در حال توسعه دستگاه های ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده ارزان قیمت

محققان دانشگاه سوانزی در حال توسعه دستگاه های ترموالکتریک پرینت سه بعدی شده ارزان قیمت

طبق یافته ها، سلناید قلع (SnSe) یک ترکیب مفید برای استفاده به عنوان مواد ترموالکتریک است.  تولید این ماده با استفاده از روش های سنتی گران بوده و نیاز به انرژی زیادی دارد. اما، محققان یک جوهر SnSe  با قابلیت پرینت سه بعدی تولید کرده اند که جایگزین بسیار ارزان تری برای روش های سنتی گران است.

آنها شروع به کار بر روی یک روش چاپ سه بعدی جهت تولید یک مولد ترموالکتریک با استفاده از جوهر SnSe کردند. دستگاه به دست آمده با موفقیت رکورد عملکرد و کارایی را به ثبت رساند.

در حال حاضر، یک ششم از انرژی مصرف شده توسط صنعت در انگلستان به صورت حرارت تلف می شود. این تیم معتقد است که دستگاه پرینت سه بعدی آن ها میتواند این انرژی را مورد استفاده قرار داده و انرژی الکتریکی تولید کند. این تکنولوژی در نهایت می تواند باعث با کمک به صنایع مختلف سبب کاهش انتشار کربن و صورت حساب های انرژی الکتریکی شود.

این تیم معتقد است صنعتی که می تواند بیشترین بهره را از این پیشرفت ببرد صنعت تولید فولاد است که مقدار زیادی گرما را تولید می کند. این گرما می تواند بازیافت شده و باعث افزایش بازده انرژی شود.

کارنی افزود: “این تکنولوژی به تحقیقات بیشتری نیازمند است، اما در حال حاضر فعالیت های ما نشان می دهد که این تکنیک که ترکیبی از بازده و اقتصاد است، می تواند برای صنایع انرژی بسیار جذاب باشد”.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی دستگاه ترموالکتریک

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید