بحران جهانی مسکن در کنار کمبود نیروی کار و مواد خام در صنعت ساخت و ساز، فرصت بزرگی را برای استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی به عنوان راه حلی برای تأمین مسکن در سراسر جهان ایجاد کرده است. شرکت‌ها بیش از گذشته از فناوری پرینت سه بعدی برای ساختن انواع ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. اخیراً یک شرکت متخصص در زمینه پرینت سه بعدی بتن به نام CyBe Construction برای ساخت اولین ساختمان های پرینت سه بعدی شده در کارائیب با متخصصان شرکت Betonindustrie Brievengat (BIB) همکاری کرده است.

توسعه نخستین ساختمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در کارائیب

اولین ساختمان های پرینت سه بعدی شده در کارائیب، در جزیره کوراسائو واقع در سواحل ونزوئلا ساخته خواهند شد. به گفته این سازندگان، سازه ‌ها در آینده به صورت مجلل تکمیل خواهند شد و از فضای باز و همچنین پاسیو بهره خواهند ‌برند. Berry Hendriks، مدیر عامل و مؤسس شرکت CyBe Construction در اینباره توضیح داد: «ساخت مقرون به صرفه بسیار دشوار است. به لطف فناوری پرینت سه بعدی بتن، همراه با طراحی “Lyve by CyBe” ما می توانیم این مشکل را حل کنیم. ما به عنوان یک رهبر علمی با تجربه و ارائه‌دهنده فناوری، با پرینتر های سه بعدی بتن در تمامی قاره ‌ها، توانسته ‌ایم BiB را به عنوان یک شریک قوی برای کارائیب اضافه کنیم”.

توسعه نخستین ساختمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در کارائیب
توسعه نخستین ساختمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در کارائیب

خانه های پرینت سه بعدی  Cybe Construction

این اولین بار نیست که این شرکت هلندی دست به انجام چنین پروژه ای می زند. شرکتCyBe Construction  اولین آزمایشگاه تحقیقاتی پرینت سه بعدی در دبی را قبل از شرکت در ساخت خانه ها در شمال فرانسه طراحی کرده است. این شرکت برای ساخت این خانه ها از چاپگرهای سه بعدی بتنی خود به نام های R 3Dp و RC 3Dp استفاده می کند. پرینتر سه بعدی RC 3Dp  روی مسیرهایی قرار می گیرد که برای آن امکان متحرک بودن را فراهم می سازد و بنابراین امکان استقرار آن در هر مکانی وجود دارد. شرکت CyBe Construction معمولاً از سیمان تولید شده خود به نام CyBe MORTAR به عنوان ماده پرینت سه بعدی استفاده می کند که به گفته سازندگان نسبت به سیمان پرتلند، پرمصرف ترین ماده در صنعت ساختمان سازی، ۳۰٪ CO2 کمتری دارد.

خانه های پرینت سه بعدی Cybe Construction
خانه های پرینت سه بعدی Cybe Construction

سرمایه گذاریCybe Construction  در کارائیب در حال انجام است. این شرکت یکی از پرینترهای سه بعدی خود را در پایان ماه سپتامبر به جزیره کوراسائو ارسال کرد تا مهندسان آموزش استفاده از این ماشین‌ها را آغاز کنند. طراحی نمونه های اولیه ساختمان نیز آغاز شده است، این دو ساختمان به عنوان دفتر و یک کافه برای پایتخت جزیره عمل می کنند. همکاری بین CyBe Construction وBetonindustrie Brievengat  ممکن است در آینده تمدید شود. این دو شرکت در حال برنامه ریزی برای ساخت ساختمان سوم در کوراسائو هستند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.


pdf پرینت سه بعدی نخستین ساختمان در کارائیب

4.8/5 - (41 امتیاز)