چندی پیش شرکت Mighty Buildings برای ساخت اولین خانه های انرژی صفر پرینت سه بعدی شده در شهر رانچو مایراج، با یک شرکت متخصص در توسعه پایدار املاک و مستغلات به نامPalari Group  شروع به همکاری کرد. گفته می شود این شهر از زمان اعلام این همکاری بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است. این پروژه پتانسیل های تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت ساختمان سازی را نشان می دهد. 

 

ساخت خانه های انرژی صفر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این پروژه شامل توسعه ۱۵ خانه انرژی صفر با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی است. هر یک از این ۱۵ خانه با ۱۳۴ متر مربع مساحت دارای سه اتاق خواب، دو حمام، یک تراس و یک استخر خواهند بود. قیمت هر یک از این خانه های پرینت سه بعدی شده از ۵۹۵،۰۰۰ دلار شروع می شود. علاوه بر این، علاقه مندان می توانند خانه ای کمی کوچکتر به مساحت ۶۵ متر مربع شامل دو اتاق خواب و یک حمام دیگر را به سازه قبلی اضافه کنند که قیمت را تا ۹۵۰،۰۰۰ دلار افزایش می دهد. ساخت این پروژه طبق برنامه ریزی ها در ماه سپتامبر سال جاری آغاز می شود و پایان آن در بهار سال ۲۰۲۲ خواهد بود. بسیاری از افراد ساخت خانه های چاپ سه بعدی شده را آینده ساختمان سازی می دانند، علت این امر تأثیر فناوری پرینت سه بعدی در توسعه سازه های پایدار و همچنین امکان ارائه یک راه حل امکانپذیر برای رفع بحران های مسکن در سراسر جهان است.

ساخت خانه های انرژی صفر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت خانه های انرژی صفر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

توسعه خانه های پایدارتر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

شرکت Palari قصد دارد یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۳۷۰۰۰ مترمربع را به یک مجموعه خانه های سازگار با محیط زیست تبدیل کند. خانه های سه بعدی در این مجموعه از مواد کامپوزیت سنگ ساخته خواهند شد. طبق گفته Basil Starr ، مدیر عامل شرکتPalari ، بتن اکسترود شده در برابر آتش، آب و موریانه ها بسیار مقاوم است. این خانه ها با اتصال دیوارهای داخلی و خارجی مانند قطعات لگو بهم می پیوندند. علاوه بر این، کلیه اجزای سازنده و موادی که نمی توانند چاپ سه بعدی شوند از منابع پایدار ساخته خواهند شد. همچنین مالکان این مسکن ها می توانند خانه های خود را به باتری های خانگیTesla Powerwall ، پنل های خورشیدی (تمام انرژی مورد نیاز با انرژی خورشیدی تأمین می شوند) و شارژرهای وسایل نقلیه برقی مجهز کنند. هدف از توسعه این خانه ها، مسکن سازی با ترکیب فناوری و پایداری می باشد. فرایند تولید با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی شروع می شود که به خودی خود حدود ۹۹٪ از پسماندهای ساختمان سازی را حذف می کند. نتیجه این امر تولید خانه های انرژی صفر خواهد بود که گامی مهم در جهت ساخت و سازهای پایدار است.

Basil Starr در مورد اهمیت تکنولوژی پرینت سه بعدی در این پروژه اینگونه توضیح داد: “چاپ سه بعدی برای ما امکان ساخت سریعتر، مستحکم تر و کارآمدتر و را فراهم می سازد و با پلتفرم افزایش بازده فرایند ساخت خانه ها با محوریت پایداری ساختمان ها، مواد و عملیات ما سازگار است. “

فناوری های سه بعدی علاوه بر اینکه نسبت به ساخت و ساز سنتی پایدارتر و با محیط زیست سازگارتر است، مزایای دیگری مانند ثبات قیمت، افزایش سرعت ساخت و کیفیت اجزا را نیز به همراه دارد.

در ویدئو زیر جزئیات این پروژه را می توانید مشاهده کنید:

 

 

منبع: https://www.3dnatives.com
در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)