یک شرکت استارت آپ ایتالیایی به نام OCore وسیله ای طراحی و ساخته است که ادعا می کند اولین کشتی بادبانی چاپ سه بعدی شده در جهان است. شرکت ایتالیایی OCore  امیدوار است که با ایجاد تحول بنیادی در تکنولوژی، سبب به وجود آمدن نوآوری در صنعت ساخت و تولید شود. ویژگی بنیادی در مورد تکنولوژی شرکت استارت آپ OCore، این است که ترکیبی از تکنولوژی ساخت افزایشی و فناوری های رباتیکی را فراهم کرده است.

چاپ سه بعدی بدنه کشتی بادبانی برای اولین بار

چاپ سه بعدی بدنه کشتی بادبانی برای اولین بار

توسعه یک تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای تولید قطعات در ابعاد بزرگ توسط  OCore، منجر به تکمیل این پروژه تاثیر گذار شده است. این شرکت در باشگاه دریایی Circolo della Vela Sicilia (CVS) در ایتالیا، نخستین بدنه کشتی بادبانی پرینت سه بعدی شده در جهان را به نمایش گذاشت.

در حال حاضر قرار است از این بدنه کشتی بادبانی پرینت سه بعدی شده مستقیما در مسابقه Mini Transat Ocean Race 2019 استفاده شود. به منظور به واقعیت مدبل شدن این ایده، این پروژه توسط شرکت های بزرگتری مانند Autodesk و LEHVOSS Group مورد حمایت قرار گرفت.

Daniele Cevola، مدیر عامل شرکت ایتالیایی  OCoreگفت: “شرکت OCore با مشارکت شرکت های پشتیبانی کننده از پروژه، یک تکنولوژی اختصاصی را توسعه داده است. این پروژه شامل یک ربات، نرم افزار و تکنولوژی چاپ سه بعدی می باشد. OCore موفق به توسعه یک سیستم تزریق مواد شده است که با استفاده از منطق یک الگوریتم اختصاصی، ساختارهای پیچیده ای را تشکیل می دهد. این سیستم سبب ایجاد ویژگی های منحصر بفردی نظیر وزن پایین و مقاومت بالا در کشتی می شود که به روش دیگری امکان ایجاد آنها وجود نداشت. ”

چاپ سه بعدی کشتی بادبانی

پرینتر سه بعدی بدنه کشتی بادبانی برای اولین بار

پرینتر سه بعدی بدنه کشتی بادبانی برای اولین بار

این پروژه چالش برانگیز در واقع از سال ۲۰۱۴ شروع شده است. Autodesk در سال ۲۰۱۵ در هفته طراحی میلان، یک کنفرانس برگزار کرد و بسیاری از طراحان خدمات چاپ سه بعدی به این نمایشگاه دعوت شدند. در این کنفرانس استودیوی طراحی OCore، که Livrea Yacht نام دارد نیز حضور داشت. در این زمان، این شرکت با همکاری CRP Group در حال کار بر روی یک نمونه ی اولیه کشتی چاپ سه بعدی شده بود. Autodesk قادر به کمک به این شرکت ها برای تبدیل این نمونه اولیه به واقعیت بود.

OCore یک تکنولوژی چاپ سه بعدی ویژه برای ساخت بدنه توسعه داد و از مواد LEHVOSS برای تولید قطعات بزرگ استفاده کرد. مواد مورد استفاده در این پروژه LUVOCOM 3F PAHT CF نامیده می شود.

این ماده یک پلی آمید با عملکرد بالا است که با الیاف کربن تقویت می شود. استفاده از الیاف کربن سبب ایجاد قطعه ای با استحکام بالا، سختی زیاد و وزن کم می شود.

تمام اجزای کاربردی و همچنین بدنه کشتی بادبانی به روش چاپ سه بعدی ساخته شده اند و نتیجه یک مسابقه دهنده در اقیانوس به طول ۶٫۵ متر است. تیم OCore دریافت که چاپ سه بعدی آنها را قادر به کاهش هزینه های تولید و حتی بهبود انعطاف پذیری قطعات می کند.

مرحله بعدی این پروژه در ابتدای سال ۲۰۱۹ با انجام آزمایشهای دریایی آغاز خواهد شد.

شما نیز می توانید ایده های خود را با سفارش پرینت سه بعدی به حقیقت تبدیل کنید.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چاپ سه بعدی بدنه کشتی بادبانی برای اولین بار

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید