پروفسور John Lin و Lidia Ratoi از دانشگاه هنگ کنگ در ترکیب جذاب و یکپارچه سنت و مدرنیته، جان تازه ‌ای به یک خانه چوبی متروکه در چین بخشیده اند. این پروژه پیشگامانه کهTraditional House of the Future نام گرفته است، با ادغام دیوارهای ساخته شده با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی پتانسیل ترکیب معماری باستانی با فناوری های مدرن را به نمایش می گذارد. هدف این تیم از تغییر خانه های چوبی فرسوده، احیای چشم انداز روستایی و رفع نیازهای در حال تغییر سبک زندگی در جوامع محلی است.

 

بازسازی یک خانه چوبی با ادغام دیوار های پرینت سه بعدی شده

Lin و Ratoi به عنوان بخشی از ابتکار دولت برای بازسازی خانه های چوبی قدیمی در روستایNanlong  در جنوب غربی چین، سفری متحول کننده را آغاز کردند. این فرآیند با اسکن خانه اصلی، مستندسازی دقیق ساختار آن و سپس تغییر آن آغاز شد. این خانه با استفاده از دیوارهای پرینت سه بعدی شده بازسازی شد و عملکرد خانه در عین حفظ جوهر تاریخی آن، بهبود یافت.

ادغام دیوارهای چاپ سه بعدی شده امکان گسترش خانه اصلی را فراهم ساخت و با ایجاد فضاهای جدید اضافی، کمبود انعطاف پذیری در خانه های سنتی روستایی در چین را برطرف کرد. دیوارهای جدا کننده که به طور استراتژیک برای ایجاد حیاط ورودی، آشپزخانه و حمام اضافه شدند، عملکرد کلی و سازگاری فضا را افزایش دادند. این پیکربندی نشان می دهد که طراحی و فناوری های نوآورانه چگونه می توانند معماری سنتی را برای رفع نیازهای مدرن احیا کنند. این تیم پس از ساخت دیوارهای پرینت سه بعدی شده، ساختار چوبی اصلی و سقف کاشی کاری شده را دوباره ادغام کردند. این ترکیب هماهنگ نه تنها میراث فرهنگی سازه را حفظ می کند، بلکه پتانسیل های فناوری ساخت افزایشی را به عنوان ابزاری برای استفاده مجدد و شیوه های ساخت و ساز پایدارتر به نمایش می گذارد. کلبهTraditional House of the Future  به عنوان شاهدی بر امکان ایجاد نوآوری های مبتنی بر فناوری در عین ارج نهادن به میراث گذشته عمل می کند.

بازسازی یک خانه چوبی با ادغام دیوار های پرینت سه بعدی شده

بازسازی یک خانه چوبی با ادغام دیوار های پرینت سه بعدی شده

نگاهی اجمالی به آینده معماری با پرینت سه بعدی

Lin و Ratoi با تأکید بر پیامدهای اجتماعی و فرهنگی پروژه خود، از فناوری پرینتر سه بعدی به عنوان وسیله ای برای تقویت شیوه های ساختمان سازی محلی استفاده کرده اند. رویکرد آنها که بافت ساخته شده موجود را به عنوان یک “طبیعت جدید” در نظر می گیرد، نیاز به سازگاری برای حمایت از پایداری در جنبه های اجتماعی، تکنولوژیکی و فرهنگی دارد. این ابتکار تأمل برانگیز ما را بر آن می ‌دارد تا بپرسیم فناوری چگونه می‌تواند شیوه‌ های سنتی را تقویت کرده و بهبود بخشد. این پروژه دیدگاه جدیدی ارائه می ‌کند که با برطرف ساختن نیاز به فضاهای انعطاف‌پذیر در روستاهای چین، امکانات مدرن را بدون به خطر انداختن ارزش تاریخی بنا ترکیب می کند.

نمایی از کلبه بازسازی شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدینمایی از کلبه بازسازی شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

نمایی از کلبه بازسازی شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدینمایی از کلبه بازسازی شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

استفاده از دیوارهای پرینت سه بعدی شده در خانه های سنتی، آینده پتانسیل عظیم این فناوری در زمینه نوسازی بناهای قدیمی را به نمایش می گذارد. این پروژه به عنوان نمونه ای از تأثیر و عملکرد پرینت سه بعدی در تغییر کاربری و بازسازی سازه های قدیمی عمل می کند. همانطور که جهان شاهد ظهور جوامع پرینت سه بعدی و روش ‌های ساخت و ساز مدولار است، این رویکرد نوآورانه نگاهی اجمالی به آینده راه ‌حل ‌های توسعه مسکن پایدار، سازگار و غنی از فرهنگ را ارائه می ‌دهد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf ترکیب روش های ساخت سنتی و پرینت سه بعدی در معماری تطبیقی