با وجود اینکه ما به دیدن قطعات پرینت سه بعدی شده از جنس پلاستیک و فلز عادت کرده ایم، ابتکارات بیشتر در حال ترکیب این فناوری با مواد طبیعی هستند. یک استودیوی طراحی در لندن به نامBlast Studio  اخیراً یک روش پرینتر سه بعدی جدید با استفاده از میسلیوم، یک شبکه زیرزمینی از رشته های قارچی یا هیف است که گاهی اوقات شیرو نیز نامیده می شود، توسعه داده است. شرکت Blast Studio با استفاده از فرآیند پرینتر سه بعدی خود، ستونی به نام ستون درختی طراحی کرده اند. این نام از ساختار برجسته و موج دار آن گرفته شده است که یادآور تنه درختان می باشد. 

 

ساخت ستون درختی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، میسلیوم و ضایعات چاپ

این ستون درختی پرینت سه بعدی شده با بیش از دو متر ارتفاع، استحکام و شرایط لازم برای رشد میسلیوم را فراهم می کند. استودیوBlast Studi  با انجام این پروژه قصد دارد ساختاری برای پرورش قارچ های خوراکی توسعه دهد که بتوانند بخشی از ساخت و سازها نیز باشند.Paola Garnousset ، یکی از بنیانگذاران  Blast Studi درمورد انگیزه طراحان اینگونه توضیح داد: “هدف ما این است که نوع جدیدی از معماری زنده را توسعه دهیم که بتواند خودش را ترمیم کرده و برای تغذیه مردم برداشت شود. ایده، پرینت سه بعدی یک ساختار زنده در محل است که با انواع مختلف قارچ ها، برخی با مقاومت ساختاری بالا و برخی از انواع قارچ های خوشمزه، تلقیح می شود”.

ساخت ستون درختی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، میسلیوم و ضایعات چاپ

ساخت ستون درختی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، میسلیوم و ضایعات چاپ

 

 

فرایند پرینت سه بعدی ستون درختی

شرکت Blast Studio برای طراحی این ستون درختی فقط از میسلیوم استفاده نکرده است. طراحان بریتانیایی ابتدا فنجان های قهوه استفاده شده را از خیابان های لندن جمع آوری کرده و سپس آن ها را با بذر قارچ مخلوط کردند. علاوه بر این، این تیم برای رشد قارچ ها کاغذ را در مواد زیستی خود ادغام کردند. هنگامی که این مرحله کامل شد، آن ها از یک چاپگر سه بعدی مبتنی بر فناوری اکستروژن برای ساخت ستون استفاده کردند. برای انجام این کار، آنها ۱۰ ماژول جداگانه را پرینت، و سپس آنها را مونتاژ کردند که در نهایت منجر به ساخت “ستون درختی” شد. یکی از جذابیت های اصلی این سازه، توانایی آن در رشد قارچ و همچنین استفاده از آن به عنوان بخشی از “معماری زنده” است. هنگامی که قارچ رشد کرد و برداشت شد، می توان ستون پرینت سه بعدی شده را در دمای بالا خشک کرد تا جامد شده و به یک عنصر ساختمانی تبدیل شود. در حال حاضر این سازه به‌عنوان بخشی از نمایشگاه Waste Age به ‌طور موقت در موزه طراحی لندن به نمایش گذاشته شده است.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع م

ورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی ستون درختی

به این پست امتیاز دهید