با اینکه تکنولوژی پرینت سه بعدی هر روز در حال توسعه است اما هنوز شرکت هایی برای پذیرش این تکنولوژی در سیستم کاری خود شک دارند. این مقاله چالش های شرکت ها را در هنگام استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بررسی می کند. چالش بزرگی که این شرکت ها با آن روبرو هستند، تشخیص نیاز به تکنولوژی پرینتر سه بعدی با توجه به انواع مختلف سیستم های پرینت موجود در بازار می باشد. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

پرینت سه بعدی و چالش های پیش رو

پذیرش تکنولوژی پرینت ۳ بعدی

پذیرش تکنولوژی پرینت ۳ بعدی

هفت خانواده مختلف از فرآیند های پرینت سه بعدی وجود دارد. هر یک از این هفت فناوری با توجه به ماده خام مورد استفاده و نحوه ترکیب مواد برای ایجاد اشیاء سه بعدی از یکدیگر متمایز می شوند. مانع دیگر این است که اکثر شرکت ها تا به حال نتوانسته اند از فرآیندهای موجود برای تغییر روند طراحی، مهندسی و تولید استفاده کنند. برای ایجاد یک محصول قابل فروش نه تنها سرمایه زیادی برای خرید ماشین آلات لازم است، بلکه استفاده موثر از فناوری، وجود یک خط تولید هدفمند و دید واضح در مورد راه هایی که از طریق آن می توان هزینه های مواد مورد استفاده را کاهش داد، صرفه جویی در انرژی و ساخت و مونتاژ ساده تر نیز مهم می باشد.

تقریبا ۳۰ سال است که از اختراع پرینت سه بعدی توسط چاک هال می گذرد. این سیستم های Stereolithography توسط شرکت ۳D Systems به فروش می رسند. این تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده است و ده ها شرکت در حال حاضر ماشین آلات، مواد و نرم افزارهای تکنولوژی پرینت سه بعدی را تولید می کنند. برخی از این سیستم ها به اندازه کافی کوچک هستند تا روی یک میز کار کنند، در حالی که برخی دیگر برای پرینت ماشین ها و خانه ها در اندازه های بزرگ ساخته شده اند.

پذیرش تکنولوژی پرینت سه بعدی در دنیای امروز

پرینت سه بعدی کفش

پرینت سه بعدی کفش

با وجود پیشرفت های زیادی که این تکنولوژی در سال های اخیر داشته است، این صنعت هنوز در دوران ابتدایی خود قرار دارد و بسیاری از سازمان های تولیدی تنها شروع به بررسی این موضوع کرده اند که چگونه این فناوری می تواند بر کسب و کار آنها تاثیر بگذارد. شکی نیست که این تکنولوژی در بسیاری از سازمانها دارای جایگاه ویژه ای است، اما هنوز انقدر پیشرفت نکرده است که استفاده از آن برای تمامی کسب و کارها منطقی باشد.

آیا استفاده از پرینت سه بعدی می تواند مفید باشد؟

پذیرش پرینت سه بعدی

پذیرش پرینت سه بعدی

هیچ تکنولوژی چاپی برای همه انواع نیاز ها مناسب نیست. در عوض تطبیق موفقیت آمیز این فناوری نیاز به هوشمندی کاربران در مورد گزینه های موجود برای آنها و تصمیم گیری در مورد انواع کاربردهایی دارد که می تواند برای کسب و کار اآنها سودمند باشد.

فاکتورهایی مانند هزینه، مواد، رزولوشن، اندازه قطعات و خواص مکانیکی بسته به نوع ماشین مورد استفاده متفاوت است. برخی از مدیران شرکت ها ممکن است متقاعد شوند که می توانند منتظر بمانند تا تکنولوژی به پیشرفت و تکامل برسد و پیشرفت های آینده در پرینترهای سه بعدی ممکن است بهتر مطابق نیاز آنها باشد.

اما بسیاری از کسب و کار ها در موقعیتی قرار دارند که فناوری های پرینت سه بعدی می تواند مزایای قابل توجهی برای آنها ایجاد کند. با این وجود، برای این که این اتفاق بیافتد، شناخت واقع بینانه از قابلیت هایی مانند هزینه، کاربردهای مواد و گزینه های خروجی نهایی که فناوری فعلی برای شما می تواند ارائه دهد ضروری است.

اگر همه آنچه شما در مورد پرینت سه بعدی می دانید دستگاه هایی برای سرگرمی مانند  MakerBotباشد، طیف وسیعی از امکانات این فناوری ممکن است شما را متعجب سازد. قیمت یک ماشین پرینتر سه بعدی بسته به اندازه و تکنولوژی مورد استفاده آن می تواند به بیش از یک میلیون دلار برسد که برای اکثر شرکت هایی که با پرینت سه بعدی مطابقت دارند، سرمایه گذاری قابل توجهی خواهد بود.

مزایای پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی خانه ای در میلان

پرینت سه بعدی خانه ای در میلان

خبر خوب این است که یک صنعت رو به رشد وجود دارد که به شما اجازه می دهد با استفاده از خدمات پرینت سه بعدی، قبل از خرید کیفیت های مختلف را آزمایش کنید. دفاتر خدماتی شرکت هایی هستند که فعالیت اصلی آنها چاپ اشیاء سه بعدی بر اساس تقاضا برای مشتریانشان می باشد. اغلب اوقات این شرکت ها دارای انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی هستند. بنابراین یک خریدار می تواند با قابلیت های سیستم های مختلف را از طریق چاپ سه بعدی فایل های طراحی خود آشنا شود و سیستم مناسب برای رفع نیازش را تعیین کند و سفارش پرینت سه بعدی خاص خود را بدهد.

مزایای دیگری برای استفاده از دفاتر خدماتی وجود دارد. از جمله این مزایا می توان عدم پرداخت هزینه برای تجهیزات کم مصرف، وجود انواع مختلف مواد و سیستم های پرینت در مقایسه با گزینه های موجود در خانه یا مغازه و عدم نیاز به حفظ و یا توسعه مهارت های داخلی را نام برد. همچنین دفاتر خدمات می توانند عملیات پس پردازش را که اغلب برای قطعات پرینت سه بعدی شده نیاز است، نیز انجام دهند.

با این حال این شرکت ها نیز بدون نقص نیستند. این شرکت ها ممکن است در تحویل قطعات تاخیر داشته باشند و یا کار را با خطاهای ساختاری جزئی تحویل دهند.

فیلم زیر انقلاب پرینت سه بعدی در عرصه تولید را توضیح می دهد. حتما مشاهده کنید.

 

منبع: http://memagazineselect.asmedigitalcollection.asme.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پذیرش تکنولوژی پرینت سه بعدی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

 

به این پست امتیاز دهید