یک شرکت حمل و نقل هوایی مستقر در تگزاس به نام Cabin Management Solutions (CMS) از یک پلت فرم صنعتی شامل پرینتر های سه بعدی، نرم افزار و مواد پرینت سه بعدی که برای تولید کنندگان امکان چاپ قطعات در صورت نیاز را فراهم می کند استفاده کرده است. شرکت CMS که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده است، برای طراحی سیستم های کنترل کابین و سرگرمی در هواپیماهای لوکس، خصوصی و تجاری با شرکت های تعمیر و نگهداری هواپیماها و صاحبان هواپیماهای شخصی همکاری می کند. این شرکت در نظر دارد استفاده از تکنولوزی و مواد پرینت سه بعدی را ادامه دهد.

ساخت قطعات هواپیماهای لوکس برای مدیریت کابین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت CMS به لطف چاپگرهای سه بعدی فیبر کربنی قادر است قطعات با کیفیت صنعتی را در چند ساعت به جای چند هفته تولید کند. Jeff Pike، معاون بخش مهندسی در شرکت CMS گفت: “در صنعت هوافضا، کیفیت و سازگاری برای موفقیت در پرواز بسیار مهم است. ما اغلب مجبور هستیم قطعات در حجم پایین و با ارزش بالا را از ابتدا تولید کنیم که می تواند زمان بر باشد. پرینت سه بعدی به ما این امکان را می دهد تا این کار را سریعتر و کارآمدتر انجام دهیم و از عملکرد و حفظ زیبایی مورد انتظار در هواپیماهای لوکس اطمینان حاصل کنیم. “

ساخت قطعات هواپیماهای لوکس برای مدیریت کابین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت قطعات هواپیماهای لوکس برای مدیریت کابین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

قطعات پرینت سه بعدی شده هواپیما با فیبر کربن پیوسته تقویت شده

قطعات پرینت سه بعدی شده با استفاده از فیبر کربن پیوسته تقویت شده که می توانند به اندازه آلومینیوم ماشینکاری شده محکم باشد، این ماده را به یک جایگزین عالی تبدیل می کند. فیلامنت های پرینت سه بعدی فیبر کربن یک فیلامنت قوی است. با این حال برای ساخت یک قطعه با استحکام بیشتر از فیبر کربن های تقویت شده استفاده می شود. علاوه بر این، پرینت سه بعدی فیبر کربن پیوسته استحکام کافی برای جایگزینی آلومینیوم را در عین کاهش ۵۰ درصدی وزن ارائه می دهند. در حقیقت حتی می توان در هنگام چاپ سه بعدی با فیبر کربن پیوسته، استحکام بیشتری به قطعه بخشید و در عین حال استفاده از مواد را کاهش داد.

شرکتCMS  از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید قطعات سفارشی با استحکام بالا، وزن کم، مقاوم در برابر شعله و سازگار با FAA استفاده می کند. این شرکت اکنون قادر است قطعات با حجم بیشتر را در عین بهبود کیفیت و کاهش زمان تحویل ارائه دهد. تیم CMS حداقل ۱۰۰ قطعه مختلف شامل نزدیک به ۲۰ پنل کلید چراغ، کنترل کننده آب و هوای کابین، شارژرهای USB-A وUSB-C  و براکت های صفحه نمایش لمس قابل تنظیم را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه داده است.

منبع: https://www.3dnatives.com
در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (39 امتیاز)