یک پاویون جدید در معبد کانازاوا واقع در جزیره هونشو با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده است. این سازه طراحی شده توسط دو معمار به نام Kei Atsumi وNicholas Préaud ، از بیش از 900 پانل پرینت سه بعدی شده با استفاده از چوب و PLA تشکیل شده است. این پانل ها به منظور دستیابی به سازه ای ظریف و خمیده به سختی قابل مونتاژ بودند. یکی از اهداف اولیه این دو معمار، طراحی یک سازه زیست سازگار بود که به راحتی توسط هر کسی قابل ساخت باشد. این پاویون پرینت سه بعدی شده که به عنوان چایخانه Tsuginote شناخته می شود، می تواند بدون نیاز به دانش، ابزار یا لوازم جانبی تخصصی ساخته شود.

 

ساخت پاویون 900 قطعه ای در ژاپن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این دو معمار ابتدا برای مرحله نمونه سازی خود به فناوری پرینت سه بعدی روی آوردند و در نهایت متوجه شدند که می توانند از فناوری پرینت سه بعدی FDM برای ساخت طرح نهایی خود استفاده کنند. آنها دراینباره توضیح دادند: “مرحله اول تحقیقات که بر روی سیستم ‌های معماری و ساخت و ساز اعمال گردید، با الهام از سیستم‌ های مونتاژ سنتی ژاپنی Tsugite و Shiguchi ساخته شد. این مرحله از تحقیق و ترکیب هندسی که قبل از نمونه ‌سازی یک ساختار کامل در مقیاس 1:1 توسط نمونه ‌های اولیه جزئی پشتیبانی می‌ شد، با سرمایه‌ گذاری روی پرینترهای سه بعدی امکان‌ پذیر گردید. توانایی ترجمه مدل ‌های دیجیتال به قطعات فیزیکی که بتوان رفتار مکانیکی آن‌ ها را  مستقیماً ارزیابی کرد، از همان ابتدا یک مزیت واقعی و سبب کاهش قابل توجه در زمان بود.”

ساخت پاویون 900 قطعه ای در ژاپن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت پاویون 900 قطعه ای در ژاپن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

با این حال، پرینتر سه بعدی FDM دارای محدودیتی است که برخی کاربران با آن روبرو هستند و آن اندازه صفحه ساخت دستگاه است. این محدودیت معماران Kei Atsumi و Nicholas Préaud را بر آن داشت تا از هنر مونتاژ به سبک ژاپنی یا Tsugite استفاده کنند. این تکنیک شامل مونتاژ اجزای چوبی بدون میخ یا چسب، با تکیه بر یک سیستم مبتکرانه در هم تنیدگی است. معماران از این روش برای توسعه پاویون خود الهام گرفتند و از 900 پانل پرینت سه بعدی شده برای ایجاد سازه استفاده کردند. در واقع آنها فناوری ‌های جدید را با روش ‌های سنتی ‌تر و صنایع دستی، همانطور که اغلب در معماری دیده می‌ شود، ترکیب کردند.

نحوه مونتاژ پاویون 900 قطعه ای پرینت سه بعدی شده

نحوه مونتاژ پاویون 900 قطعه ای پرینت سه بعدی شده

معماران گفتند: “هدف از توسعه این مجموعه از نظر فنی، رفع ضعف ذاتی در تمام مجموعه های سازه های چوبی سنتی در یک جهت خطی معین است که با توقف و اصطکاک کار می کند. راه حلی که ما توسعه داده ایم می تواند هم برای یک سیستم پانل و هم برای یک قاب مورد استفاده قرار گرفته و هندسه ای ارائه دهد که این ضعف خطی را بدون استفاده از ابزار روی یک سیستم قابل نصب و جداسازی حذف کند”. از نظر زیست محیطی، آنها یک ماده پرینت سه بعدی PLA بر پایه الیاف چوب انتخاب کردند که مزایایی زیادی دارد. اگرچهPLA  فقط تحت شرایط خاصی زیست تخریب پذیر است، اما معمولاً پردازش آن آسان تر است و با افزودن این الیاف می توان از یک منبع طبیعی مجدداً استفاده کرد. این رویکرد با دیدگاه معماران در توسعه این پروژه هماهنگ بود.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی یک پاویون 900 قطعه ای در ژاپن